TOPlist

Motoclub Sendražice


Byl založen dne 11.2.2005 v hostinci "U Černohlávků"

Zakládajícími členy jsou:

Dlouhý Milan, Dlouhý Petr, Kulhánek Pavel, Kšírl Richard

Znak Motoclubu navrhnul Oldřich Dlouhý, mopeďáka nakreslil Rudolf Soukup.

Vyhynulé padesátky ? ....


Poprvé se jely silniční padesátky v rámci MS v roce 1962. Prvním mistrem světa byl Ernest Degner na Suzuki. V roce 1983 se jely naposledy (nahrazeny třídou osmdesátek). Nejúspěšnějším jezdcem v historii byl Angel Nieto, který získal
6 titulů MS.

Z našich reprezentantů dojeli nejlpépe v Brně v roce 1971 za sebou 3 jezdci: Na pátém místě se umístil Zbyněk Havrda na Ahře, na šestém Milan Šobáň na Kreidleru a na sedmém Bedřich Fendrich na Tatranu. Ahra a Tatran jsou motocykly Československé výroby.

Nejrychlejším závodem v historii byla GP Belgie na ohruhu ve Spa, kde vítěz Zeebroeck zajel nejrychlejší kolo v průměru 165,5 km/h. Max. rychlost byla naměřena Kreidleru RS 50 a to 210 km/h. Kreidler používal v 60. letech 18ti rychlostní převodovku (3. stupňová předloha). Od roku 1968 byl povolen FIM pouze jeden válec, maximálně 6 rychlostí.
Jawa Mustang disponuje výkonem 3,5 koně při 6 500 ot/min.


Honda 50 Čtyřtaktní dvouválec, 2x OHC, 4 ventily na válec,
9 rychlostí, váha 50kg a 14 koní při 21 500 ot/min.
Honda 50 Rok 1966, čtyřtaktní tříválec, 25 koní při 25 000 ot/min.
Pouze prototyp.
Suzuki 50 Dvoutaktní dvouválec vodou chlazený, 14 rychlostí.
V roce 1967 byl výkon 17,5 koně při 17 300 ot/min.
Suzuki 50 Dvoutaktní tříválec, výkon 19 koní při 20 000 ot/min.
Jeden válec má objem 15,4 ccm. Pouze prototyp (nezávodil).
Kreidler 50 Dvoutaktní jednoválec vodou chlazený, výkon 23 koní při
17 000 ot/min. Max. rychlost 210 km/h.
















 

 


Motoslužby Kolín


Jawa50závody


Elektroslužby René Vallo



TERS Foto&Video


červená prasata
Červená Prasata


MK Racing



Auto/MotoŠkola Kolín

Kontaktní osoba: Milan Dlouhý, Mob.: 725 384 132, E-mail: DKWa@seznam.cz